Akademia Biznesu

Akademia Biznesu to trzy bezpłatne szkolenia, podczas których dowiesz się jak założyć swój pierwszy biznes, skąd pozyskać finansowanie i jak zareklamować firmę.

2017-03-06  |   Drukuj
 
W I edycji akademii, która odbyła się na początku marca wzięło udział 15 mieszkańców naszego regionu. Zainteresowanie było jednak dużo wyższe, swoje zgłoszenia wysłało prawie 40 osób. Szkolenia dla młodych przedsiębiorców pod patronatem posła Marka Krząkały zostały podzielone na 3 etapy: przedstawienie pomysłów na biznes, sposoby pozyskania finansowania oraz podstawy marketingu w małej firmie w oparciu o bezpłatne narzędzia oraz internet.
 

W ciągu 3 dni, 3 trenerów prowadziło zajęcia przez prawie 12 godzin. – Cieszy nas zaangażowanie uczestników, a przede wszystkim różnorodność pomysłów zaprezentowanych w trakcie warsztatów. Mam nadzieję, że większość z nich zostanie już wkrótce zrealizowana – powiedział nam Radosław Knesz, który między innymi mówił o metodzie design thinking, czyli eksperymentach biznesowych, tworzeniu innowacyjnych produktów oraz usług w oparciu o potrzeby użytkowników.

Z pierwszej edycji Akademii Biznesu skorzystały osoby aktywne zawodowo, które mają już konkretne plany na otwarcie własnej firmy, ale także studenci oraz osoby bezrobotne. W związku z dużym zainteresowaniem projektem poseł Marek Krząkała zapowiedział, że Akademia Biznesu na stale wpisze się  w działalność jego biura i będzie jedną z form pomocy młodym ludziom i wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.

 

 

OPIS SZKOLENIA

 

Każdy przedsiębiorca potwierdzi - biznes plan sprawdza się świetnie, ale tylko do momentu obsługi pierwszego klienta. Później zwykle trzeba go aktualizować, co zabiera czas i energię. Prostym rozwiązaniem tego problemu jest model i eksperymenty biznesowe, czyli narzędzia i schematy działań, które pozwalają nam szybko uczyć się potrzeb naszych klientów.

Uczestnicy warsztatu dowiedzą się, jak opracować pomysł na biznes w formie modelu biznesowego. Poznają budowę szablonu modelu biznesowego, schematy tworzenia modeli biznesowych oraz techniki wspomagające ich projektowanie. W drugiej części warsztatu omówione zostaną sposoby przeprowadzania skutecznych eksperymentów biznesowych, które uwiarygadniają nasz pomysł na produkt / usługę. Warsztat oparty jest o koncepcję opracowaną przez Alexa Osterwaldera i zaprezentowaną w książce "Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera".

 

PROGRAM SZCZEGÓŁOWY

 

Środa 1 marca 16:00 – 20:00 - Nowoczesne metody weryfikacji pomysłów na biznes

  1. Modele biznesowe 
  2. Metoda Lean Startup 
  3. Design Thinking - warsztat

Czwartek 16:00 – 20:00 - Sposoby finansowania pomysłów na biznes

  1. Środki z Powiatowego Urzędu Pracy i fundusze unijne
  2. Od preinkubacji do funduszu - ekosystem inkubatorów przedsiębiorczości w Polsce
  3. Aniołowie Biznesu
  4. Inne

Piątek 16:00 – 20:00 - Podstawy marketingu w małej firmie

  1. Media tradycyjne/komercyjne
  2. Media własne i social media
  3. Bezpłatne narzędzia promocji online dla małej firmy

 

PROWADZĄCY

 

  • Radosław Knesz, Prezes Alergis sp. z o.o., doradca biznesowy i koordynator w projekcie Inkubator Przedsiębiorczości w Raciborzu, menager Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości w Rybniku i Wodzisławiu Śląskim, finalista ogólnopolskich konkursów startupowych, jak np. Chivas The Venture, Startup Fest czy "Kanwa Przedsiębiorczych", który wygrał prezentując swój pomysł na biznes w oparciu o ideę modeli biznesowych,
  • Emil Nagalewski, specjalista ds. PR w Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych oraz w Inkubatorze Przedsiębiorczości w Raciborzu, prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresie marketingu i pr, odpowiedzialny za przygotowanie i wdrażanie strategii marketingowych dla firm i instytucji,
  • Łukasz Kłosek, specjalista ds PR i marketingu, właściciel agencji reklamowej, odpowiedzialny za kreowanie wizerunku osób, firm i instytucji publicznych.

 

ZAPROSZENIE

 




Powrót
TOP